ZABAWY


______________________________________________________________________________________________________________________________________

TANIEC Z FIGURAMI

Prowadzenie:
– W momencie zatrzymania muzyki prowadzący wydaje komendy,

– Przykłady komend:

  • dwie ręce i dwie nogi,
  • głowa i dwie nogi,
  • cztery ręce i jedna noga,
  • cztery nogi i brzuch,
  • dwie nogi i głowa (!),
  • brzuch i cztery ręce itp…

– Pary muszą znaleźć taki układ, aby podłoża dotykały tylko wymienione wyżej części ciała.

Przykład:
Komenda: „dwie nogi i jedna ręka”.

Wykonanie:
– Mężczyzna stoi, trzymając partnerkę na rękach, partnerka dotyka jedną ręką podłogi,

– Mężczyzna i kobieta stoją na jednej nodze, partnerka dodatkowo dotyka podłogi jedną ręką.

Przebieg zabawy:
– Zabawa jest przeprowadzana w trakcie prowadzenia bloku muzycznego,

– W momencie zatrzymania muzyki pada komenda, a goście wykonują akrobacje.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

KONKURS TAŃCA DLA PANÓW

Przygotowanie:
Konkurs polega na wyłonieniu męskich par, które najlepiej zatańczą. Nagrodą jest oczywiście butelka wódki dla zwycięzców. Werdykt ogłasza para młoda. 
Przygotowujemy dla pary młodej dwa krzesełka, ustawiając je z boku parkietu.

Prowadzenie:
Prosimy parę młodą o zajęcie miejsc.

Zapraszamy wszystkich gości na parkiet.

Wyłaniamy jak największą liczbę mężczyzn.
(z zastrzeżeniem, że musi to być liczba parzysta)

Tworzymy męskie pary, w których jeden z panów podwiązuje nogawki.
(staje się tym samym kobietą w parze)

W przypadku braku chęci zagrania roli kobiety, przeprowadzamy rzut monetą.
W ostateczności para młoda może zadecydować, kto odegra rolę damską.

 

_______________________________________________________________________________________________________________

POCIĄG

Przebieg zabawy:
Wodzirej zbiera maksymalną  ilość gości a następnie ustawiają się w szeregu, czyli wagonikach.

Zalecane jest, aby w roli maszynisty wcieliła się panna młoda.

Uatrakcyjnieniem zabawy są stacje, do których dojeżdża pociąg.

Wodzirej oznajmia w jakim kraju zatrzymał się pociąg, a goście starają się odgadnąć narodowy taniec danego kraju.

 

_______________________________________________________________________________________________________

MIESIĄCE

 

Przebieg zabawy:
Popularna zabawa przy stole weselnym z przyśpiewkami, której zadaniem jest wyłonienie gości urodzonych w poszczególnych
miesiącach i wykonanie przez Nich czynności zawartych w słowach.

 

Prowadzenie:

Kto w styczniu urodzony jest , Ma wstać, ma wstać, ma wstać!
Kieliszek swój do ręki wziąć , I wypić, aż do dna. –
Jakżeś wypił to se nalej , A butelkę podaj dalej.
Jakżeś wypił to se nalej , A butelkę podaj dalej.

 

Następne zwrotki wyglądają bardzo podobnie, zmieniają się tylko miesiące:
styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień…

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________

KRZESEŁKA

Przebieg zabawy:
Jest to najbardziej popularna zabawa z krzesłami.
Do zabawy tej wybiera się około 10 osób, gdzie każdy zabiera ze sobą krzesełko.
Krzesła ułożone w kółko na środku sali  o jedno mniej niż par biorących udział w zabawie.

Zaczynamy grać muzykę, – w tym czasie uczestnicy zabawy tańczą w okręgu utworzonym na zewnątrz krzeseł.

Gdy muzyka przestaje grać, każdy ma za zadanie usiąść na krześle.

Osobie, której nie uda znaleźć się wolnego krzesła odpada z gry.

W czasie każdej przerwy muzycznej zabierane jest jedno krzesło.

Ostanie dwie osoby, które zostaną na parkiecie dostają SPECJALNE zadanie, które zadecyduje o zwycięstwie!

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

OCZEPINY

 

Przygotowanie:

A) Taniec nowo wybranej pary młodej

B) Rzut welonem i krawatem

B) Test Zgodność:

 

Przebieg zabawy:

Młodzi siadają tyłem do siebie. Pan Młody ma tabliczkę z jednaej strony „ja” z drugiej „ona”, a Panna ‚ja’, „on’.
Zadaje sie im podchwytliwe pytania i muszą bezzastanowienia odpowiadać przez podniesienie tabliczki (kartki)

 

Prowadzenie:

Kto bardziej kocha swoja Teściową?

Kto częściej mówi „Kocham Cię”?

Kto rządzi pieniędzmi?

Kto dłużej śpi?

Kto częściej sie kłóci ?